ایراد گاز نخوردن ۲۰۶ دقیقا به چه ایرادی گفته می شود؟

در این مقاله به بررسی ایراد گاز نخوردن در خودروهای ۲۰۶ و ۲۰۷ فرانسوی خواهیم پرداخت. بطور کلی باید ایراد گاز نخوردن ۲۰۶ را به دو دسته تقسیم کنیم:

  1. گاز نخوردن ۲۰۶ به این معنی که در حین رانندگی با خودروی ۲۰۶؛ ناگهان گاز نخورده؛ حتی اگر پدال گاز را تا انتها فشار دهیم
  2. گاز نخوردن ۲۰۶ به معنی تاخیر در شتابگیری؛ یعنی خودرو در شروع حرکت با تاخیر دور می گیرد اما اصطلاحا تو دور که می افتد از بابت راه رفتن مشکلی ندارد؛ این ایراد از لحاظ فنی کپ کردن تعریف می شود و روش تعمیراتی مخصوص به خود را دارد.

خب با این توضیحاتی که خدمتتون عرض کردیم؛ به دلیل تنوع سیستم های برقی خودروهای ۲۰۶ و ۲۰۷ ؛ آنها را به دو گروه فرانسوی و ایرانیزه تقسیم می کنیم و در این مقاله به ایراد گاز نخوردن ۲۰۶ های فرانسوی می پردازیم. توجه داشته باشید ایراد گاز نخوردن به خودروهایی که اتلاق می گردد که دارای پدال و دریچه گاز برقی هستند. در گروه ۲۰۶ و ۲۰۷ فرانسوی سه مدل کامپیوتر استفاده شده که از دریچه گاز برقی استفاده می کنند:

  1. تیپ۲ از سال ۸۶ تا ۹۱ ؛ با ایسیو ولئو جی۳۴
  2. تیپ۵ (منظور ۲۰۶ و ۲۰۷ با موتور Tu5): از ۸۱ تا ۹۱ با ایسیو بوش ME745 و ME744
  3. ۲۰۶ SD دوگانه سوز: از سال ۸۹ تا ۹۱ با ایسیو ولئو جی۳۵

 

عیب یابی گاز نخوردن ۲۰۶ یا ۲۰۷ فرانسوی

در این بخش گوشه ای دلایلی که منجر به این ایراد می شوند را برای شما توضیح می دهیم که باید دقت داشته باشید که کلا خودروهای ۲۰۶ یا ۲۰۷ در بحث عیب یابی مثل خودروهای پراید یا تیبا راحت نبوده و معمولا علل مختلفی منجر به بروز این ایراد می شود:

  • خرابی پمپ بنزین: عمده ترین دلیل ایراد گاز نخوردن ۲۰۶ یا ۲۰۷ که معمولا در تابستان و روشن بودن کولر اتفاق می افتد؛ دلیل این ایراد داغ کردن مغزی پمپ بنزین و افت فشار بنزین در ریل سوخت می َشود.

 

  • ضعف سیم کشی دریچه گاز برقی: دسته سیمی که از ایسیو تا دریچه گاز برقی می رود به دلیل اینکه سیگنال های دریچه گاز را کنترل می کند از اهمیت بالایی برای کامپیوتر خودرو برخوردار است. کافیست که این سیم کشی دچار آسیب دیدگی یا نشتی روغن از ناحیه سنسور فشار هیدرولیک شود…

 

  • خرابی دریچه گاز برقی:  دریچه گاز برقی معمولا در کیلومترهای بالا خراب می شود (البته این ایراد در ۲۰۶ های فراسنوی کیلومترهای بالاست وگرنه در مدل های ایرانیره کیلومتر مشخصی ندارد و هر آن مالک را غافلگیر می کند.) از دیگر علایم خرابی دریچه گاز؛ نوسان دور موتور هم قابل اشاره است.

 

  • عقب نشینی پین های دریچه گاز: اگر سوکت دریچه گاز به فشار و عدم دقت خارج شود یا در حین تعمیر دچار سقوط یا ضربه شود، پین های دریچه گاز کج شده و اتصالشان با سیم کشی موتور و ایسیو دچار قطعی می شود ؛ یعنی گاهی اوقات با تکان دادن سوکت دریچه گاز ماشین دچار قطعی و گاز نخوردن شده ؛ اما گاهی درست عمل می کند.

 

  • خرابی کامپیوتر موتور خودرو: یکی از بزرگترین ایراداتی که به مروز زمان برای این خودروها اتفاق می افتد؛ خرابی آیسی کنترل در یچه گاز برقی می باشد؛ معمولا خرابی ایسیو با روشن شدن بی ربط دور تند خودرو همراه هست.

 

  • خرابی پین های ایسیو: پین های ایسیو در صورتیکه مالک اقدام به بستن محافظ ایسیو کرده باشد؛ در دراز مدت دچار شکستگی یا دفرمگی می شوند. این ایراد مثل ایراد قبلی می تواند منجر به بدگار کردن خودرو پس از عبور از دست انداز شود.

 

  • روشن شدن چراغ چک: روشن شدن چراغ چک معمولا از دلایل مختلفی نشئت می گیرد اما نکته مهم؛ بروز خطای مرتبط با دریچه گاز برقی می باشد. که همراه با روشن شدن چراغ چک؛ خودرو دیگر گاز نمی خورد و یا ممکن است یا روشن و خاموش کردن یا پاک کردن خطا به مدت کوتاهی مشکل برطرف شود.

 

عیب یابی گاز نخوردن ۲۰۶ یا ۲۰۷ فرانسوی در مجموعه اسپین فیکس

در مجموعه اسپین فیکس برای خدمات دادن به مشتریان محترم که برای رفع این مشکل مراجعه می کنند چند راه حل برای کشف و تعمیر استفاده می شود:

  1. چک کردن دقیق عملکرد پدال و دریچه گاز برقی روی تستر مخصوص
  2. چک کردن دقیق کامپیوتر خودرو؛ برای اطمینان بیشتر از ایسیو تستی هم استفاده می شود.
  3. چک کردن سیم کشی پدال و دریچه گاز برقی تا ایسیو
  4. بررسی دقیق کانکتورها

در مجموعه اسپین فیکس کلیه تعمیرات با ضمانت نامه کتبی ۶ ماهه انجام می شود.